M Double You is een gerenommeerd aanbieder van sportvoedingsproducten. Het bedrijf werd in 1986 opgericht door Marco Verhoek, een pionier in de branche die zich met recht Mister Sportvoeding Nederland mag noemen. M Double You is trots op zijn geschiedenis en zijn kennis en zal per heden wekelijks een artikel publiceren om jou als consument te informeren, inspireren en enthousiasmeren. We trappen af met een interview met Marco Verhoek.

Het ontstaan van M Double You

Ik zat met mijn vader in de auto te overleggen in 1985 aangezien ik het idee had om een eigen merk op te zetten in de sportvoedingsbranche. Bodybuilding was helemaal hip door o.a. Arnold Schwarzenegger en door de enorme interesse in Nederland zag ik een enorme potentie in de markt. Ik deed zelf aan fitness, maar was zelf nooit een bodybuilder. De discipline van een bodybuilder sprak mij wel enorm aan. Het aan de kant schuiven van alles, de passie en ambitie, zeer gedisciplineerd eten, 2x per dag gefocust sporten…. Dat allemaal vond ik prachtig om te zien en dit maakt het voor mij een prachtige unieke sport.

Ik begon met 1 auto vol met Proteïne 95, het eerste product in het assortiment van M Double You. In al die jaren als startend ondernemer doe je enorm veel ervaring op. Het eerste jaar was zeer lastig. Door zelf langs de sportscholen te gaan begon de verkoop langzaam te starten. Het duurde wel erg lang gezien sportvoeding echt werd gezien als iets voor de bodybuilders. Voor velen een ‘ver van mijn bed show’. Ik zag sportvoeding als iets wat ook voor de gewone man beschikbaar moest zijn. Door het geven van presentaties en mijzelf continue te laten zien aan de buitenwereld ging het steeds beter en beter en werden de sportscholen steeds meer overtuigd van de waarde van sportvoeding.

M Double You geschiedenisNa een aantal jaar ging het stukken beter en M Double You ging steeds meer zelf ontwikkelen. Anderen in de markt importeerden uit Amerika, wij fabriceerden het zelf in Europa. Door onze eigen producten samen te stellen waren wij de baas over de kwaliteit, prijs, smaken etc., wat ervoor zorgde dat de producten perfect aansloten bij de wensen van de consument. Onze eigen identiteit en kwaliteit konden wij hier in verwerken, dat is altijd de basis van ons bedrijf geweest.

Onze doelstelling is ten alle tijden geweest om kwaliteit te verkopen. Dat is ook de reden dat wijten alle tijden voor A-fabrikanten hebben gekozen. Wanneer je gaat bezuinigen op je kwaliteit val je uiteindelijk door de mand. Zo hebben wij altijd onze klanten tevreden kunnen houden.

Hoe is de naam ontstaan?

Mijn voornaam is Marco en mijn tweede naam is Willem (vernoemd naar mijn vader). In het Engels spreek je deze voorletters samen uit als ‘M Double You’. Gezien de sport uit Amerika is overgewaaid en het in Nederland in de jaren 80 nog erg klein was wilden wij een Amerikaanse uitstraling hanteren. Een mooie persoonlijke 'touch'.

Zijn de wensen van de consument in al die jaren veranderd?

Sporters willen gemak. Het moet goed smaken en het resultaat moet er snel zijn. Sporters van nu denken er helaas wel te makkelijk over. Alles draait namelijk om noeste arbeid, wondermiddelen bestaan niet. Supplementen zijn een positieve toevoeging aan je voeding. Het draait om goed eten, goed trainen en goed slapen.

Het internet zorgt voor zowel een positief- als een negatief effect op de kennis van de consument. Er wordt zoveel geschreven en geroepen dat de consument vaak verkeerd wordt geïnformeerd. Dat is de reden dat wij meer dan 30 jaar ervaring vanaf heden gaan gebruiken om sporters middels onze artikelen hier te informeren en te adviseren. Zodat jij als sporter precies weet wat je gebruikt en wat je nodig hebt.

Wat zijn de toekomstplannen van M Double You?

Wij hebben diverse mooie toekomstplannen klaarliggen. Wij willen meegaan met de wensen van de consument, dat is voor ons het allerbelangrijkste. De focus blijft liggen op goede producten voor een eerlijke prijs.

Uiteraard komen er meer producten bij, maar we willen wel de focus houden. Wij vinden het belangrijk om onze klanten over het gehele assortiment professioneel en eerlijk te kunnen adviseren. Daarom moeten al onze werknemers ook alle kennis hebben van de producten. Zo kunnen wij foutieve informatie die wij verspreiden aan de consument zoveel mogelijk uitsluiten.

Wij hebben recent een eigen kledingmerk gelanceerd. Deze kleding staat voor alles waar M Double You voor staat. Zo leveren wij kleding van hoge kwaliteit voor een eerlijke prijs. Op deze manier maken wij M Double You onderdeel van je lifestyle. M Double You is jouw lifestyle.